Share on facebook
Del gjerne
Norsk bokmålEnglish
72283779_808913876214167_2539041677343981568_n.png

EGR OG DPF

Del på

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

Del på

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on email
Epost
Share on print
Print

Veldig mange av dagens biler sliter med EGR ventil eller diesel partikkelfilter (DPF)

EGR ventilen fungerer slik at den åpner når motoren er kald og slipper eksos tilbake i innsuget til motoren, dette skal skape et lavere NOX utslipp og være bra for miljøet.
Eksosen vil da blandes med frisk luft og dette skaper kondens og sot slik at ventilen og insuget tettes. Med mindre oksygen vil ikke motoren heller yte optimalt.

Diesel partikkelfilteret skal skjærme omgivelsene for de største partiklene i utslippet fra motoren, men også dette ser vi gjentatte at tetter seg, og bilen vil gå i nødmodus.

Det vi ser i Norge er at disse løsningene ikke fungerer optimalt med vårt klima og kjøremønster.

Spør oss gjerne om løsninger for disse problemene.

p.s enkelte løsninger er ikke anbefalt for bruk på offentlig vei.



© Copyright 2007-2020   |   ChipSpesialisten.no   |   Org nr: 918728384   |   All rights Reserved